• Főoldal
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Blog

Egy nyomozás története   
 

Az alábbi gerilla marketing (GM) kampányunkra egy 15 ezres lélekszámú, főváros környéki kisvárosban került sor egy helyi papír-írószerbolt megbízásából, nyári időszakban. Célja volt, hogy a tanévnyitót megelőző tanszervásárra, valamint azon beül egy ismert brand helyi iskolatáska-akciójára (megbízónk a márka forgalmazója is) fölhívjuk a figyelmet. Kisvállalkozásról lévén szó, kiváltképp törekedtünk a low cost, vagyis alacsony költségvetésre. E célok elérésére a GM kitűnő módszernek bizonyult.

1. D Day
Az első nap hajnalán munkatársunk egy festékszóró spray-vel fölszerelkezve, a város központjában álló művelődési ház főbejáratánál, ügyelve arra, hogy senki föl ne ismerje, a járdára rajzolta egy fekvő emberi test kontúrját; úgy, ahogyan a bűnügyi helyszínelők szokták - majd várta a hatást…




2. A kezdetek
Amely hatás nem is maradt el: amikor a délelőtti órákban a „tettes” elsétált a „tetthelyre” (mint tudjuk, a bűnözőknek ez szokásuk), az intézmény munkatársai már javában pertraktálták a történteket. Volt, aki súlyos autóbusz-balesetről rendelkezett „hiteles” információkkal, más egyenesen késelésről számolt be.

3. Folytatás
Napközben városszerte terjedt a pletyka, amire munkatársunk még rá is segített: újságíróként pl. hivatalosan információt kért a helyi rendőrségtől az éjszaka történtekről, mire a rend derék őrei, mit sem sejtvén, a helyszínen vizsgálták meg a „hullarajzot”.

4. Szervezett káosz

Másnap hajnalban emberünk újra akcióba lendült, további 3, igen forgalmas helyszínen festett föl titokzatos, fekvő ember körvonalaira emlékeztető ábrát – a még nagyobb zavarkeltést előmozdítandó.

5. Hangyaboly
A város harmadnapra fölbolydult. Mindenféle mendemondák kapnak szárnyra mind a történtek, mind a helyszínek vonatkozásában. Munkatársunk ezt még szítja is.
Ugyanaznap éjjel, rangrejtve járja végig a városka főutcáját, amelynek eredményeképp a polgárok másnap reggel arra ébrednek, hogy a villanyoszlopokon szemmagasságban, autósoknak és gyalogosoknak egyaránt jól látható módon, minden irányból egy egyszerű, fekete-fehér, A/4-es plakát mutatja magát, s mindegyikről ugyanolyan, már ismerős sziluett köszön vissza. A körberajzolt test előre nyújtott kezében egy táskaszerű rajz is megjelenik. A rajz a táskával, ill. azzal, hogy vízszintes helyzetből függőlegesbe került, új értelmezést is nyer, inkább egy futó, lendületben lévő alakot mintáz.



6. Meleeeg! (Közeledünk)
A negyedik napon, a villanyoszlopokon a plakátokat „valaki” (naná, hogy megint a mi emberünk) felülragasztja: az újabb verzión már a táskaakció márkaneve is megjelenik.

7. Mozgóképpel is
Az ötödik naptól egy reklám filmecskét kezd el vetíteni a helyi televízió „Blokk nyomozó" címmel (a Blokk nyomozó-ra, ill. a video álló nyitó képére kattintva induljon meg a video). Az amatőr videón mesterdetektívünk föllebbenti a fátylat a városban ötödik napja történő rejtélyes eseményekről, és forró nyomon el is jut a megoldásig, azaz a papírboltig.

8. Szórólap
Ezzel egyidejűleg beindul egy hagyományos szórólap-, ill. helyisajtó-kampány az iskolatáskákkal és fölhívással a tanévkezdés közeledtére.

9. Az F-faktor, avagy: Miss Fortuna
Munkatársainknak a szerencse is a kezére játszott: merő véletlenségből az iskolatáskákat gyártó-forgalmazó cég helyi kampányunkkal egyidejűleg indítja el országos médiakampányát.

  Vissza az ismertetőhöz



2016 © Budántúl Kiadó